Thursday, January 22, 2009

kenangan beb!!!

hm...
lpas gua ber-ym dengan sorg best friend gua dari primary school lg gua da mula ingat citer2 lame...
kalo la dapat gua turn back time mmg gua turn byk kali...
haha...
hm wan(nama sebenar)...
u really do bring back those memories u know..
dlm byk2 citer kn yg gua dengan mmbe gua ni borak de 1 yg gua btol2 x dpt lpe r.
dulu time skola rendah dulu gua ni kre aktif gle la kn...
wakil street soccer skola(team bola skola x lpas), sprinter rumah sukan, high jumper rumah sukan, lompat jauh pon gua,naib ketua rumah sukan pon gua, pengawas pon gua...
ni la kelebihan org panjang...haha...(ceh eksen lak gua!)
gua pon agak ramai mmbe la dulu...
so bile da jd cmtu gua terasa agak cool la...
and at that time gua de 2 org kawan yg gua ske nk elak...
1st Amin n 2nd Haris...
ble jmpe dorg tros lari...
kurang asam kn???
seb bek itu dlu...dulu len skg len...
nk djadikan cerita ade satu masa ni...
lpas gua g mkn ngan wan, mamat, im, labib ngan sape tah g...
(sorry da lame gua x igt...)
gua decide nk g library ngan dorg...
nk baca buku la kononnye...
then, on the way there gua nampak amin...
die pon cm nk dtg kt gua je kn...
gua pon sound la mmbe2 gua yg amin da dtg...
so pe lagi, masing2 lari mcm celaka...
kami pon tros lari masuk library...haha...
mentang2 pengawas ske2 ati gua je men lari2 dlm library...
dalam library 2 ade r satu bilik ni...kre cm port terbaik la kalo nk sembunyi kn...
so sbb tempat tu nmpak syiok ktorg pon msk dlm bilik 2...
nampak amin masuk library kami pon tros masuk bilik dan tutup pintu...
amin pon masuk...tggu dpn pintu dok ketuk2...sebok nk masuk...
kami kt dlm sebok gelak2...haha...tapi yg buat bestnye is kami x tau yg pintu tu da rosak...
so dats y xde org gne bilik 2...damn...
lpas puas gelak kt dlm tu kami pon nk kua la...
chik...chik...chik...(bunyi pulas tombol pintu cm 2 ke??)
gua da pulas da...tapi pintu x bole bukak...
hah...cuak la kami kt dalam...
ha...time tu amin lak gelak kt kami...padan muka...
gelak pe amin??? FXXK YOU!!!
kami pon tendang2 la pitu 2...habis heboh satu library...x bole gak...amin pon tolong...
siap amek lajak jauh2...pintu x gak terbukak...ko mmg x power amin...
lpas tu ramai la mencuba nasib...sme kantoi...pastu yg gua igt Chan Kar Lok pon dtg...sebok je tanye nape...

fyi...Chan kar Lok ni budak darjah 6 paling kecik skali...
kalo tgk cm dak darjah 1 pon ade...

so de pon amek la lajak...gua nk je ckp "lu tu da la kecik...buang masa je.."
tapi seb bek gua x ckp...
sbab time de tendang pintu tu...
pintu yg cm sial nye susah nk bukak td terbukak...
skali try je...pergh...u really are my saviour!!!
seb bek si kecik tu ade...
kalo x gua da nanges da...kantoi la x cool kn???
hahaa....
so moral of the story are....
i) don't judge a book by its cover...
ii) jgn la push aside mmbe2 yg x 'cool' bg lu...

notakakiamin:no hard feelings eh amin ngan haris???
u guys still are my best buddies la...just teringat je time skola dulu...

notakakiharis: kalo ko nk tau most of mmbe2 gua time skola dlu da lost contact ngan gua...
yg still contact x ramai...antaranye AMIN and HARIS...jd jgn la korg take ur friends for granted...
ni atas pengalaman gua la...



9 comments:

FAZ said...

moral of the story tertinggal 1

-jangan mengada nak main pintu.

wawa said...

haha..lawak lak faz nye MOTS..tu la babe len kali jgn ske main sembunyi2..

Iris said...

funny cos i pon de gak wat cmtu kt sorg dak ni time skola dlu..
nmpk die je lari..
tp skang da xtau die ktne..

tomato_masam said...

hihi..cool tak cool belakang kira =)
n masa tak akan dapat dikembalikan
just kenangan kekal tuk selamanya ^_^

lianalim said...

hahahaaAaa~

rinDu zmN2 skOol ~!!

Tuyunz said...

wakaka...
sabo ye.
cool sebab jadi pengawas dulu.
sekarang taknak jadi ke?
hehe

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

np lari ek kalo jpa amin tu??

bdk2 laki ms sek rdh memang kck2 bla dh msk sek men dh jadi bapak panjang...

hehe...

mamma mia said...

haha..mmg padan ngn muka ko la.
tp mst cuak time tu kan.
ape bole bt haha..

Pan said...

faz - ko mmg fxxker...
ak benci ko!!!

wawa - ak x sembunyi...
ni sme tindakan refleks...

Iris - 'dia' mesti laki kn??
haha...

tomato_masam - hell yeah!!!

liana - tau xpe...haha...

yuna - esok jugak ak daftar nk jd pengawas...haha..

gksb - amin bdak paling gengster kt skola ak dlu...haha...

mamamia - ak rilek je time tu...haha...poyo je...