Sunday, February 15, 2009

Kau Kunci CintaKu

Kau akan tahu apabila ianya sesuatu yang dahulu kau miliki tetapi kini tidak. Kau dapat rasakan.

______________________________________________________

Perbincangan dunia seakan terhenti seketika. Aku dapat rasakan suatu aura yang makin mendatang. Setiak detik itu bagaikan terhenti, lalu masa mengembara merentasi masa. Aku kenal akan perasaan itu.

Setiap langkahnya, aku kenal bunyi itu.

Setiap wangiannya, aku kenal odor itu.

Setiap sebutannya, aku kenal suara itu.

Ibarat kuasa besar yang boleh memaksa aku menoleh, lalu aku terlihat akan dia yang pernah hampir, mungkin menjadi sebahagian daripada diriku.

Dia berlalu bersahaja. Wajahnya terpancar keseronokan dan kebahagian. Aku terfikir ini kerana dia sudah mempunyai teman baru yang boleh bahagiakannya dengan wang ringgit, mungkin.

Aku tiada punya apa hendak diberi, suatu keikhlasan pon belum tentu kerana siapa kita hendak menentukan sama ada benar atau tidak sesuatu keikhlasan itu.

Kasih sayang masih ada tetapi aku bukan yang jenis bermulut manis pandai berbicara, menabur kata kata janji yang aku rasa diri sendiri tidak utuh dengan nilai yang cuba aku berikan.

Dia berlalu, bersahaja.

Tanpa menghiraukan sekeliling.

Aka hanya pasakkan mata mengikuti setiap lenggok gerak tubuhnya hingga ke suatu penjuru.

Dia membelok ke arah tamatnya pertemuan penuh makna ini.

Di saat pengakhiran itu, aku nampak rambutnya yang ikal itu bagaikan tangan yang melambai lambai pergi tanpa ucapan...

Selamat Tinggal Cinta...Selamat Tinggal!!!

10 comments:

lianalim said...

pEhhh~
paN menjiwangkan diri~!!
uhuhuuu

Iris said...

wah~
sdey..

Mr FiQ D cNi said...

alamak pe ko merepek nk gmpang..
dgar la lagu matahariku..
hahahah...
layannnn..

FAZ said...

Entri jiwang paling sedih pernah gua baca!!

Cilakak!!

Shafri said...

ish2.. jodoh xkmna.. wakaka.. minta laa tips kt dr.cinta kita.. bear.. wakakaka..

adin said...

rilex dude...wakakakakakakakaka....

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

alolo...

cian ko..

sabau jer la...

Pan said...

liana - post lepas ni wajib baca...

iris - a'ah mmg sedih...

fiq - wei sial r...ko cmx knal ak je..mane la gua nk post sme ni...

faz - ko la celaka 1 dlm post ak lpas ni...

shafri - fxxker...xkn ko pon x knal ak...ak lyn kering kn...haha...

adin - rilex pale otak ko...

gksb - mmg kesian ak ni...

AIZAT BARON said...

jangan cdey
cuba lagi

lianalim said...

hahahaa~
nO wonder peLek~